onsdag, april 11, 2007

På flyttfot

Så var det dags att packa ihop efter fem månader på ett rum och kök i Kristineberg. Solen pressar in genom fönstret och jag har tillbringat förmiddagen med att fylla flyttlåda efter flyttlåda till ljudet av Nybyggarna. Snart är det dags att ställa möbler på högkant om kartongerna ska få plats. Sentimentalt lagd som jag är kan jag inte komma på något jag kommer sakna från denna lägenhet. Därimot en massa saker jag inte kommer sakna. Här är topplistan:

  1. Det löjligt lilla handfatet som gör att badrumsgolvet förvandlas till en sjö.
  2. Ursäkten för hathylla/klädhängare i hallen som snabbt svämmar över.
  3. Diskbänken som bara knappt är högre än köksbordet.
  4. Den totala frånvaron av arbetsytor i köket.
  5. Att minsta förflyttning påminner om att försöka leka skeppsbrott.
  6. Smutstvätt som jäser i badrummet på grund av golvvärmen.
  7. Garderober som är så överfulla att de går till attack när man öppnar dem.
  8. Kornblå köksluckor.
  9. Att det inte går att öppna badrummsdörren för att hallen är full av skor (ca 3 par).
  10. Det brutala söderläget.

Inga kommentarer: