onsdag, april 18, 2007

Omlokalierad

Alla sakerna är nerpackade, flyttade och uppackade igen. Har till och med ställt böckerna i bokstavsordning. Vi har fortfarande inte tillgång till förråd så tomma flyttkartonger misspryder lägenheten, även om Johannes befriade oss från två tredjedelar av dem igår. Även extrasäng och lite annat som man helst skulle ha i förråd står framme. Klockan 6 varje morgon går p1 igång på hög volym i lägenheten ovanför, och varje hel timme markeras av dova ringningar från klockan på samma plats. Känner mig redan hemmastadd. Förmodligen är det köksluckorna som litegrann får mig att känna det som om jag var tillbaks i Majorna (med tanke på hur bra jag trivdes där är det ett gott betyg). Har efter den soliga och varma helgen gjort två upptäckter: 1. Det är trevligt med balkong. 2. Jag är allergisk mot björkpollen.

Håller på att torka efter morgonens cykeläventyr. Det är verkligen ingen trevlig upplevelse att cykla i Stockholms innerstad, särskilt inte när det regnar. Desstuom är det i längsta laget från Bromma och hit. Men är man pank så är man. Sitter på Stockholms universitetsbibliotek och försöker ta igen min internetskuld efter en vecka med minst sagt sporadisk tillgång till nätet (ännu inget bredband i nya lägenheten). Så var det också det där med att ta igen studieskulden (inte till csn alltså) efter några veckor med ännu mer sporadiskt pluggande. Av någon anledning är det trögare att komma igång med det...

Inga kommentarer: