söndag, mars 11, 2007

Ungkarlslya

Jag är förvisso varken man eller ogift (och det finns många ogifta män med betydligt bättre ordningssinne än mig), men det ser ut som ett smärre bombnedslag i lägenheten. Jag tycker inte det var så länge sen jag städade, men det ser ut som om det var år sedan. Det ligger tjocka drivor av damm under byrån, golvet i köket och badrummet ser ut som att de aldrig har blivit damsugna. Det ligger kläder överallt. Känslan att man man måste klättra över saker för att ta sig fram i lägenheten är mer påtaglig än vanligt. Och jag orkar inte göra något åt det. Men jag ska, jag lovar. I morgon.

Har tillbringat kvällen i upplyftande sällskap av amnestys rapporter om rasism och våld mot kvinnor i Ryssland. Det är inte som att man blir fylld av engergi.

Inga kommentarer: